Prasátka karlovarského festivalu:dokonalost nebo nesmysl?

Vášnivou diskuzi rozpoutalo logo letošního 49. filmového festivalu v Karlových Varech. Prasátka se zde objevují téměř na každém kroku- billboardech, hrnečcích, tužkách, tričkách a dalších propagačním materiálech.

Prasátko představuje jedním tahem nakreslenou číslici 49.Najdete je nejen v černobílé podobě, ale i barevné. Autorem nápadu a symbolu letošního filmového festivalu je Marek Pistora, člen grafického Studia Najbrt.

Karlovy Vary, festival

“ Mě to baví. Je to drzý, zapamatovatelný. Palec nahoru,“ vyjádřil se pod článek internetového grafického časopisu Font uživatel Jakub. A jak to tak většinou bývá, máme proti sobě postavené dva tábory. Na jedné straně jsou ti, jimž se nápad líbí. Na straně druhé kritici, jenž chápou prasátkové logo jako nevkusné a bez smyslu. „Vtipné ztvárnění číslice 49. Skoro celosvětově pochopitelné. Ale musím si upřímně přiznat, že kdyby nad tím nebyla zmínka o Karlových Varech, tak bych, (…) spojení s filmem ani po dlouhém přemýšlení nenašel,“ uvedl ve stejné diskuzi o logu Karel Novák.

O tom, že logo vyvolalo mezi návštěvníky a obecně lidmi na sociálních sítích bouřlivou diskuzi, ví i Aleš Najbrt, který v roce 1994 založil Studio Najbrt. „Jsem rád, že lidi na návrh reagují, že je provokuje. A je na nich, jestli se jim líbí, jestli ho přijímají, nebo zda si dokonce vytvářejí vlastní varianty.“

Kar.Vary, logo

Studio Najbrt spolupracuje s karlovarským festivalem již do roku 1995. I na to narážejí mnozí jedinci v souvislosti s logem. „Neznám  jiný festival ve světě, kdy by to navěky dělalo jedno studio,“ napsal ve stejné diskuzi Pavel Stourač. Jiní zde kritizují přátelství Aleše Najbrta a ředitele festivalu Jiřího Bartošky a volají po každoroční soutěži, ve které by se grafické studio vybralo. Jenže na realizaci takové soutěže by padlo nemalé množství peněz, na což upozorňuje další účastník diskuze Lukáš Veverka: „Tvrdit zde, že by Vary měly vypisovat každý rok soutěž a utrácet tak nesmyslně peníze i čas všech zúčastněných je demence. Pro mě osobně je jednoznačně pozitivní signál, když vidím, že někdo s někým spolupracuje už desítky let.“

Obrázek o logu letošního 49. karlovarského festivalu si udělejte sami. Co člověk, to jiný názor. Je ale pravda, že se nápad s logem trošku opakuje. Loni, při 48. ročníku, bylo logo koncipováno podobně- tvůrci si pohráli s číslicemi. Ve velké stojaté osmičce byla v její horní polovině nakreslená menší čtyřka. Jsem zvědavá, co nás čeká příští rok, kdy festival oslaví půl století své existence.

 

V celku dlouhou diskuzi postavenou na útočení a obhajobě Studia Najbrt a prasátkového loga festivalu naleznete zde.

Zdroj: 1.obr. zde, 2. obr. zde

 

 

 

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s